رویداد «ساری 2022» از راهبردهای نوین گردشگری است

معاون گردشگری مازندران گفت: «رویداد «ساری 2022» از راهبردهای نوین در حوزه گردشگری است و سازمان‌ها و نهادهای دارای اهداف و وظایف مشترک، باید بخشی از فعالیت خود را در راستای اقتصاد گردشگری و توسعه آن به کار گیرند.»

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهران حسنی صبح امروز 12 فروردین 1401 گفت: «ما، مردم مازندران باید بپذیریم که اقتصاد ما گردشگر محور است، پس حضور گردشگر سبب رونق اقتصادی خواهد شد و گردش مالی حاصل از حضور گردشگران، بخش عمده‌‎ای از معیشت مردم را تأمین می‌کند، با این نگاه در خواهیم یافت که گردشگر، سرمایه ما است و نه مهمان چند روزهٔ ما، اصل بر تکرار دوباره سفر است، اگر گردشگر یک‌بار سفر کند و در کنار دریافت خدمات و محصولات باکیفیت، خاطرات خوبی هم داشته باشد، به سفر دوباره به همان مقصد فکر می‌کند.»

او افزود: «گران‌فروشی ضرری است که تنها متوجه تولیدکننده خواهد شد و درنهایت گردشگر مقصد سفر خود را تغییر خواهد داد، اما تبعات رفتار نادرست و غیرمنصفانه در زندگی و اقتصاد ما اثر پایدار خواهد داشت.»

معاون گردشگری مازندران گفت: «مازندران محصول گردشگری است، ما بهره‌بردار این سرمایه هستیم و باید تدبیر و تدبر لازم را داشته باشیم، یعنی باید با نگاه به آینده، افق نگاه خود را گسترش دهیم، استان ما استانی گردشگرپذیر است و اقتصاد ما به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از این راه تأمین می‌شود، هدف باید این باشد که در کنار جذب گردشگر، شاهد توزیع عادلانه درآمد حاصل از آن در تمام استان باشیم.»

معاون گردشگری مازندران با اشاره به اینکه رویداد «ساری 2022» از راهبردهای نوین در حوزه گردشگری است، افزود: «ما در کلان‌شهری به نام مازندران زندگی می‌کنیم و از نظر تقسیمات جغرافیایی سیاسی جداکردن شهرها و روستاهای ما به‌واسطه پیوستگی آنها و تعدد و تنوع محصولات گردشگری دشوار است، بهره‌مندی حاصل از این تنوع در حوزه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی می‌تواند متعلق به تمام استان باشد، باید بدانیم که انتفاع حاصل از برگزاری رویداد شامل استان‌های هم‌جوار نیز خواهد بود، بنابراین دامنه منافع حاصل از این رویداد را باید گسترده‌تر ببینیم، گردشگر سلیقه‌های گوناگون دارد و تنوع محصولات سبب جلب رضایت بیشتر می‌شود، بنابراین در حوزه سرمایه‌گذاری به دنبال توسعه و تنوع محصول باید باشیم، تمرکز روی یک یا چند محصول می‌تواند گردشگری را دچار آسیب اقتصاد تک‌بعدی کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010112482446

برچسب‌ها